چرا باید پیج اینستاگرام خو را آنالیز کنیم
نوشته شده توسط : ساحل

آیا به تازگی به عددهای اینستاگرامتان نگاهی انداخته‌اید؟ چند تن فالوور دارید؟ نرخ تعاملتان چقدر است؟ از کدام یک از پست‌های شما اغلب استقبال شده است؟

اگر جوابتان نه است؛ وقت آن است که آنالیز اینستاگرام را شروع کنید. با نگاهی به آنالیز پیج اینستاگرام خویش می‌توانید شیوه عملکرد این پلتفرم را به عنوان بخشی از راهبرد کلی بازاریابی خود بشناسید.
همچنین به شما این امکان را می‌دهد الی با این بستر اجتماعی نیرومند و پرجمعیت، کسب و کارتان را رشد و شفا دهید.

چرا باید به آنالیز پیج اینستاگرام اهمیت دهیم؟
وجود بیش از ۲۵ میلیون اکانت بیزنس و ۲۰۰ میلیون بازدید روزانه از این اکانت‌ها؛ فرصتی برای کسب و کارهاست که نمی‌توان به سادگی متعلق به چشم پوشی کرد.
با این حال، اگر نمی‌دانید چه کسانی پروفایل و یا تبلیغات شما را می‌بینند، چگونه می‌خواهید با فعالیت در اینستاگرام بر مخاطبان تاثیر بگذارید؟ پس در این صورت وقت گذاشتن برای ارسال پست در اینستاگرام وقت تلف کردن است.
اگر به طور مرتب اینستاگرام خود را آنالیز و ارزیابی نکنید :
• انتخاب اشتباه بیننده هدف
• ارسال بیش از حتماً درونمایه (یا ارسال کمتر از حتماً لازم محتوا)
• هدایت بازدیدکنندگان نامرتبط به وبسایت شما
• ارسال درونمایه در روزها و ساعت‌های بدون بازدهی (غیر بهینه)
• از دست دادن فرصت برای بالا بردن نرخ تعامل در کامنت و یا استوری
این فقط یک فهرست اختصار از کارهایی است که اگر به طور منظم غرق در دیتا های اینستاگرام شوید، بهتر می‌توانستید انجام دهید.

اطلاعاتی که می توانید از دیتا ها توسط آورید به شما در استفاده بهینه از این پلتفرم کمک می‌کند؛ تا ارزش اکثریت را برای تجارت خود کسب کنید، این می تواند اینستاگرام را به یکی دیگر از اجزای حیاتی استراتژی بازاریابی آنلاین شما تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: افزایش فالوور اینستاگرام با ۱۰ راه جادویی

آنالیز پروفایل اینستاگرام:
آنالیز پروفایل در صفحه پروفایل شما درست در رأس صفحه سمت راست پیمان دارد. با تپ بر روی این سه خط، به صفحه Insight وارد می‌شوید و می‌توانید آنالیز یک هفته از اینستاگرام خویش را ببینید.
شاید پیشتر هم این صفحه را دیده باشید ولی در آن عمیق نشده باشید. بگذارید آمارهایی که در این صفحه می‌بینید را بررسی کنیم:

Impression: تعداد بازدید پست‌های شما در یک بازه زمانی
Interaction: شمار اقدامات انجام شده در اکانت شما
Reach: تعداد اکانت‌های منحصر به فرد که هر یک از پست‌های شما را دیده‌اند
Profile visit: شمار کل بازدید از پروفایل شما در یک هفته
Website Click: شمار دفعاتی که بازدیدکنندگان از صفحه پروفایل شما روی لینک وبسایت شما کلیک کرده‌اند
Call/email clicks: تعداد دفعاتی که مخاطبانتان روی نماس و یا ایمیل در پروفایل کلیک کرده‌اند
Mentions: تعداد دفعاتی که مخاطبان پروفایل شما را در اینستاگرام منشن کرده‌اند

 

آنالیز پروفایل اینستاگرام

آنالیز مخاطبان اینستاگرام
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ احتمالا شما شمار مناسبی فالوور دارید. اما آیا این عدد با افرادی که پست‌های اینستاگرام شما می بینند و در حال تعامل هستند مساوی است؟ خوشبختانه ، یک بخش کامل از آنالیز اینستاگرام به شما اطلاعاتی درباره مخاطبانتان می‌دهد.

Top locations: پنج شهر و پنج کشوری که بیشترین فالوورهایتان از آنجا هستند را به شما نشانه می‌دهد.
Age range: فالوورهای شما چند سنه دارند؟ این یک طریق آسان برای فهمیدن این جستار است. اینستاگرام آن را با بازه های پایین تعریف می‌کند: ۱۳-۱۷ ، ۱۸-۲۴ ، ۲۵-۳۴ ، ۳۵-۴۴ ، ۴۵-۵۴ ، ۵۵-۶۴ ، ۶۵+.
Gender: پخش فالوورهای شما بر اساس جنسیت (مرد، زن)
Follower hours : یک آمارگرفتن مفید برای رویت میانگین زمانی که فالوورهایتان در اینستاگرام سپری می‌کنند
Follower days : مثل ساعت، این شاخص هم اثر دهنده روزهایی است که فالوورهایتان در آنها بیشرین تکاپو را داشته اند.

 

آنالیز مخاطبان

 

آنالیز هر پست
وقتی پروفایل شما از مخاطبان هدفتان بازخورد پسندیده اخذ کرد؛ وقت این است که سراغ پست‌هایتان بروید و ببینید که کدام محتوا تعامل بیشتری با مخاطبان داشته است. با آنالیز هر پست از بازدهی آن اطلاع پیدا می‌کنید و در درازا زمان سلیقه مخاطب را می‌شناسید.
آمارهای موجود آنالیز هر پست:
Interactions : نشانه دهنده تعامل سر راست بیننده با هر پست شماست. بازدید از پروفایل شما، تماس و یا ایمیل و یا کلیک بر روی لینک. هر کدام از این اقدامات در آنالیز ردیابی وثبت می‌شود.
Discovery : این سرنوشت از آنالیز مشخص می‌کند که پست شما کجا و چه میزان دیده شده است. در ضمن تعداد کسانی که شما را فالو نمی‌کنند ولی این پست را دیده‌اند را هم به شما نمایش می‌دهد.
Follows : چند نفر با رویت این پست شما را فالو کردند.
Reach : چند اکانت بی همتا این پست را دیدند.
Impression : تعداد دفعات بازدید پست شما. اینستاگرام این تحلیل را به چند دسته مثل: بازدید از فید، بازدید از هشتگ، بازدید از اکسپلور، بازدید از پروفایل و … بخش می‌کند.
Saves : تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که پست شما راذخیره کردند.

Comments : تعداد کامنت‌ها در هر پست.

 

آنالیز پست اینستاگرام

 

آنالیز استوری‌های اینستاگرام
آخرین آنالیزی که درباره آن گفتگو می‌کنیم آنالیز استوری است. این آنالیز به اندازه بقیه تحلیل‌ها اهمیت دارد. اگر شما هنوز در پیج خویش استوری نمی‌گذارید؛ فرصت بی‌نظیری را از دست خواهید داد.
استفاده از استوری به شما فرصت دیده شدن در مقابل چشمان کاربران بیشتر را می‌دهد. و همچنین اغلب از قبل در معرض دیدن محاطبان فعلی خویش پیمان خواهید گرفت.
آمارهای آنالیز استوری اینستاگرام:
Impressions : شمار دفعاتی که استوری شما دیده شده است.
Reach : تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که استوری شما را نگریستن کرده‌اند.
Exits : تعداد دفعاتی که کاربران در متوسط رویت استوری شما متعلق به خارج شده‌اند.
Replies : تعداد کل پاسخ‌ها به ویدیو و عکس‌های استوری شما.
Taps forward : نشانه دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت راست می‌کشد لغایت به تکه بعدی استوری منتقل شود.
Taps back : نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت چپ می‌کشد لغایت به تکه پیشین استوری منتقل شود.
Swipe away : نشان دهنده ی شمار دفعاتی است که کاربران به اشتباه انگشت خود را بر روی صفحه کشیده (swipe) و وارد استوری اکانت دیگری می‌شوند. به جای این که بر روی صفحه ضربه زده (tap forward) و وارد دسته دوم استوری شما شوند.

 

آنالیز استوری اینستاگرام

 

کدام اطلاعات آنالیز را رسیدگی کنیم؟
خب! حجم اطلاعات آنالیز اینستاگرام بالاست و شاید در نگاه اول شما بترسید و آنالیز اکانت خود را به تعویق بی‌اندازید.
برای این‌که کمتر پرماسیدن سردرگمی کنید، به چند نکته برای استفاده از این آمارگرفتن برای شما، اشاره می‌کنیم.
قبل از شروع به موشکافی دیتا ها ، بسیار مهم است که از هدف اصلی خود برای به کارگیری اینستاگرام اخطار داشته باشید. آیا استراتژی شما برای هدایت بازدید کنندگان به تارنما است؟ یا شاید اینستاگرام شما به عنوان یک انجمن ایجاد شده الی مشتریان بتوانند ایده‌های خویش را با شما به اشتراک بگذارند. شاید شما برای افزایش هشدار از برند در بین مخاطبان منظور خود، اکانت اینستاگرام ساختید.
برخی از پست‌ها ممکن است برای هدایت اخطار تنظیم شده باشند، در حالی که برخی سایر ممکن است کوشش در فروش محصولات داشته باشند. برای استفاده از موشکافی اینستاگرام به نفع خود، باید بدانید که دقیقا با تولید درونمایه به دنبال چه چیزی هستید.

در اینجا سه معیار با سه منظور اصلی را برای شما شرح می‌دهیم:

۱) برپایی هشدار از برند
اگر شما یک کمپانی جدید به پیگیری برپایی اسم برای خویش هستید و یا یک شرکت قدیمی در تلاش برای ورود به یک بازار جدید یا تاسیس یک محصول جدید، احتمالا اینستاگرام بهترین مکان برای برپایی آگاهانیدن از برند شما باشد.
ایجاد آگاهی از برند، گرد از بهترین اهداف برای فعالیت در اینستاگرام است، چون به احتمال بسیار مخاطبان منظور شما در اینستاگرام حضور دارند.
روی این سه معیار متمرکز شوید:

تعداد فالوور: رشد فالوورها برابر با رشد در برپایی آگاهی از برند است. اگر شاهد افزایش اکانت‌های جدیدی که شما را فالو می‌کنند هستید، در واقع برند شما در اینستاگرام دیده شده است.
برخی از راه‌های مفید برای رشد فالوورهای شما: تبلیغات هدفمند انجام دهید، با برندها کمپین‌های مشترک برگزار کنید. با تاسیس مسابقات کاربران را ترغیب کنید لغایت اکانت شما را فالو کنند، دوستانشان را در زیر پست‌های شما منشن کنند و پست‌های شما را لایک کنند.
Impressions : هر چه کسان اکثریت پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند، به نفع شماست. اگر به پیگیری افزایش آگاهانیدن از برند هستید؛ مطمئن شوید که لایک و کامنت و همکاری با پست‌ها و استوری‌های شما رو به افزایش است.
Reach: این تقسیم میزان دسترسی به پست و استوری و اکانت شما را رسیدگی می‌کند. تفاوت بین Impression و Reach این است که Reach به اکانت‌های بی همتا پروا می‌کند (نه تعداد کلی بازدید با اکانت‌های تکراری).
وقتی صحبت از هشدار از برند می‌شود، Reach یکی از مهم‌ترین پارامترهاست.

مطالعه کنید: افزایش لایک در اینستاگرام اخذ لایک بیشتر

۲) هدایت بازدیدکنندگان و یا فروش
این یک هدف زیاد رایج در بین بازاریابان است. چه کسی فروش بیشتری نمی‌خواهد؟ چندین استراتژی هستی دارد که می‌توانید برای هدایت فروش از راه اینستاگرام استفاده کنید، از دسته اجرای تبلیغات هدفمند و ارسال پیشنهادات گزیده تر برای فالوورها. ولی چگونه می‌توانید موفقیت آنها را ارزیابی کنید؟
از این سه سنجه غافل نشوید:
Website clicks : در تبلیغات، پست‌ها و استوری‌ها؛ شما مخاطبان را ترغیب به خرید و یا پرکردن فرم اطلاعات شخصی در وبسایت خواهید کرد. اگر بدانید که چند نفر این کار را اتمام داده‌اند، به شما نشانه خواهد داد که تلاش‌های شما در مقوله مناسبی سپریدن شده و یا نه.

Call clicks/email clicks: تماس تلفنی و ایمیل نشانه‌های نکویی برای تبدیل بیننده به مشتری هستند. افزایش در آنها اثر دهنده رشد هدایت بازدیدکنندگان است.

Follower hours/days : توجه به زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند، به شما در بهبود راهبرد اینستاگرام، کمک خواهد کرد. بهتر است که شما در ساعت‌های پربازدید، محتوای خود را ارسال کنید الی نتیجه بهتری بگیرید.

۳) برپایی یک اجتماع

با هستی محتوای سرگرم کننده و محتواهای جذاب بصری؛ مکان بهتری از اینستاگرام برای ایجاد تعامل و ساخت یک گردآوری نمی‌توان پیدا کرد.
اگر این منظور اصلی شماست، بعد باید معیارهای پایین را بطور همیشگی وارسی کنید، استجابت دهید و ارزیابی کنید:

Comments : افراد یک جامعه صحبت می‌کنند. چه راهی بهتر از این که در پست‌های شما صحبت کنند؟ در ضمن به شما فرصتی برای پاسخگویی و تعامل با اعضای گردآوری می‌دهد.
به عنوان یک قانون کلی، یادتان باشد که هرگز نظران را نادیده نگیرید؛ چه کامنت‌های مثبت و چه کامنت‌های منفی.
Story Replies: پاسخ‌هایی که فالوورهای شما به استوری‌ها می‌دهند یک گذرگاه عالی برای ارزیابی میزان فعالیت گردآوری شماست.
اگر شما می‌خواهید که با فالوورهایتان یک گردآوری را تشکیل دهید، حاستقاده از استوری یکتا از بهترین آلت برقراری تعامل با آنهاست.
اگر مخاطبان استوری شما، وقت می‌گذارند و به استوری استجابت می‌دهند؛ این یک ماحصل عالی برای شماست.
Engagement : و سرانجام، تعامل برای تشکیل یک جامعه از مخاطبانتان بسیار حیاتی است. تعامل مخاطبان با تبلیغات، پست‌ها، استوری‌ها و پروفایل خویش را پیگیری کنید الی مطمئن شوید در گذرگاه درست کوشش می‌کنید.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: